Aşa sună editorialul Luminiţei Marcu, editorul coordonator al revistei Noua Literatură. Pentru început, trebuie să vă spun că îmi place foarte mult şi sunt foarte interesată atât de ceea ce înseamnă pe piaţa culturală românească întreagul concept al Noii Literaturi, cât şi revista în sine şi ceea ce propune, lună de lună, prin articolele sale- semnate fie de oameni/ români cunoscuţi şi foarte cunoscuţi în literatură şi artă, cât şi de masteranzi inteligenţi şi preocupaţi de fenomenul literar.

Iată cum Luminiţa Marcu propune în numărul recent apărut (21) al revistei cu pricina o provocare adresată cititorilor, scriitorilor, criticilor, bloggerilor, traducătorilor, redactorilor şi editorilor: o constituire a unei liste a cărţilor româneşti care le-au/ne-au plăcut, apărute în ultimii 20 de ani. Aşteaptă răspunsurile oneste şi argumentate, din partea tuturor, la adresa noua_literatura@ yahoo.com . O defineşte ca pe o încercare personală, asumându-şi eventualele riscuri, de clasificare a unor cărţi şi de alcătuire a unui top. Mai multe nu vă spun, puteţi afla, dacă prezintă pentru voi interes, de pe site-ul lor (http://www.noualiteratura.ro) sau din revista nou apărută, ce se găseşte la Humanitas, Cărtureşti, Muzeul Literaturii etc. Se pare că vor publica dintre răspunsuri, începând cu luna martie- însă nu ştiu pe ce criteriu le vor alege pentru publicare; probabil că pe cele mai serioase şi bine argumentate idei.

Mi s-a părut destul de interesantă provocarea şi mi-a dat de gândit: ce cărţi aş alege ca fiind cele mai bune- pe criteriu estetic, evident- din literatura română din ultimii 20 de ani? Deocamdată, nu am un răspuns clar; probabil că, dacă îl voi avea curând, în urma unor cugetări serioase :d, le voi scrie aici sau le voi trimite celor de la Noua Literatură, măcar ca experiment:). Încercaţi şi voi şi, dacă ştiţi ce listă aţi folosi, mi-ar plăcea s-o văd şi eu!:) Toate cele bune!:)

